reklama

Odpoveď na štrajk

Učitelia idú v pondelok do štrajku. Pred mesiacom som dostal nápad, teraz s priateľmi zrealizoval a možno budeme tŕňom v oku. Nechápem, či mám držať hubu, či sa mám ísť niekam postaviť, kde bude dav, alebo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V septembri bol štrajk učiteľov a keď ich odbory avizovali, že budú pokračovať, skrsla idea. Zhruba v roku 1993 sme robili nábor do volejbalového klubu VKP v Petržalke. Okolie jednej školy. Desiatky vchodov, bytov. Plagátiky. Prišlo okolo 200 detí. Samozrejme viac dievčat. Tú istú metódu sme použili o desať rokov na Dlhých dieloch. Do PKO prišiel jeden chalan (slovom 1).
Záujem detí o šport v Bratislave prudko poklesol. Deti do haly prídu, ale vymyslieť metódy, ako ich sem dostať, nie je jednoduché. Sedem rokov od januára do mája bojujem o deti do tradičného letného kempu, máme všetko objednané, zarezervované, zháňame tričká, ceny, minerálky, ale tŕpneme, koľko a či vôbec nejaké prídu. Ohlas na kemp býva famózny, ale nikdy nevieme, či sa deti vrátia.
Odbory hlásia štrajk. T.z. nastane ojedinelá šanca dať nám do opatery deti. Nie možnosť, ale nutnosť. Mohlo by sa to vydariť.
V lete sme sa spojili s klubom na Myjave a ideme spolu na kopaniciach v dohľadnom čase skúsiť oživiť mládež a dostať ju pod volejbalové siete. Stačila veta a okamžite začali s prpravami. Priatelia v Martine a Žiline sa bez debaty pridali. Stačil jeden telefonát.
Bašta športu v bratislavskej športovej hale Mladosť ihneď naskočila na vlnu. Štyri mestá, päť športových hál pomôžu rodičom pomôcť počas štrajku s deťmi a zároveň sa pozrieme na efekt prirodzenej metódy náboru detí vo veku od 10 do 15 rokov.
Pôvodne som chcel akciu nazvať Tréneri nikdy neštrajkujú. Potom som to zmenil. Odpoveď na štrajk. Hneď ako odbory potvrdili trajk, článok na volejbalový web - TASR - SITA - televízia JOJ (dcéra Lucinka zariadila) - maily do bratislavských škôl. Na druhý deň info do Volkswagenu, RTVS, bánk a iných firiem, kde je plno rodičov. Kolegova návšteva u primátora na Myjave, druhý kolega dal jednu kávu s majiteľom športovej haly v Martine, sms-ka do Žiliny, ááá je to.
Prišli mailíky, bez smajlíkov, že sme štrajkokazi a či je to ok, takto spolupracovať po linke klub - škola. Žasnem. V diskusiach sa pod článkami objavujú aj vety o ohavnosti a stupidite nápadu. Ja milujem slobodu vo všetkých formách. Hlavne tú o slove. Rešpektujem aj to, že sloboda slova vyplodí zopár idiotov. Nevadí. Rodičia, ak ste v núdzi, pošlite - zatiaľ iba v pondelok - svoje deti do hál za športom. Na ôsmu. viac sa dočítate na www.volejbal.sk a www.shmladost.sk

Ivan Husár

Ivan Husár

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek milujúci Dunaj, Vysokú v rodných Tatrách, začiatok Karpát z tejto strany, tri deti a ich dve maminy a ešte volejbal.Som zakladajúcim členom SaS, mám ambíciu pomôcť športu.Kandidujem vo voľbách do NR SR 2020 na pozícii 21.Som so Sulíkom, lebo nekradne.Veľmi túžim, aby sa na Slovensku oplatilo robiť šport. Zoznam autorových rubrík:  ŠportŽivot

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu